Home

Doel bereikt PDF Afdrukken Email
Gebruikerswaardering: / 6
LaagsteHoogste 
Trips
vrijdag, 28 mei 2010 00:10

De nacht is koud en eenzaam als een hondedrol

Het gepiep blijkt een Low Battery alarm te zijn. Ah, is dat alles, nou ja, motor aan en stroomdraaien, toch? Helaas. We zien dat de motoraccu prima wordt bijgeladen maar de service-accu krijgt geen druppel. Ondertussen gaat het constante gepiep flink op de zenuwen werken :( Navigatieverlichting dan maar uit (ze zien ons toch niet in de mist), alle overige verbruikers ook behalve de instrumenten, en dan keert de rust weer.

Die rust, varend op een aandewinds koersje dat helaas net te laag is om Lowestoft te halen, in combinatie met de mist die maar niet weg wil zorgt voor wat landerigheid aan boord in combinatie met intense kou bij ons magerste bemanningslid. Helaas voor hem gaat de kachel niet werken, want de accu. Hm. De wind draait nog wat verder naar het noordwesten, heel fijn want dit betekent een forse omweg en hoog aan de wind hobbelen. Zelden zijn we zo blij geweest dat het weer licht werd. En dat de mist wat minder dicht leek te worden!


Een hoerastemming komt erbij als we alle 25 schepen die daar voor anker liggen, geteld hebben. We hebben weer zicht, de spanning is eraf, eindelijk voelt de schipper zich gerechtigd om een tukje te doen.

Helaas duurt dit niet zo lang, de Low Battery alarm gaat weer eens piepen en ik schiet weer in de alertmodus. Jammer genoeg helpt dat de accu geen voltje verder. Het alarm is gekmakend dus besluiten we dat we het gaan redden op de wind, het stuurkompas, de kaart en de telefoongps van Hen3. De instrumenten gaan uit.

Er ligt ook hier een boot in de weg. Alsof ze het erom doen!

Niet helemaal vrijwillig gaan we deze tanker nog strakker passeren dan de Grimaldi want de stroom begint ons goed weg te zetten.


En dan ineens: Land in Zicht! Dat wordt potjandorie ook wel tijd zeg. We zijn al meer dan 21 uur onderweg. Hoogste tijd voor een gastenvlag.

Maar waar zit de haven? Dat wordt nog even puzzelen met kaart en verrekijker.

Zoeken naar de herkenningspunten op de wal, die naarmate we naderen steeds beter zichtbaar worden.

Ik pak de kaart voor de aanloop. Hm, het Stanford Channel loopt grofweg noord-zuid en de wind komt uit het noorden. Wij komen ongeveer uit het westzuidwesten. Welke ondieptes kruisen we dan en welke moeten we zeker vermijden? Koerslijntje erbij, en natuurlijk een blik naar het vrijwel vlakke water zelf, doen me besluiten om recht op de haveningang te gaan sturen. In het water herken je precies waar de banken liggen, daar wordt het zand losgewoeld en kleurt de zee rood.

Uiteindelijk zit L'avalanche dan op Final Approach en mag Hen3 zich melden bij Port Control.

We zoeken wat rond in de haven naar een plekje, het is al druk. We komen Zeebeest tegen, daar willen we wel naast maar dan is de rest van de haven afgesloten. De havenmeester dirigeert ons dan naar een plekje naast de ligplaats van vorig jaar.

We parkeren daar keurig aan onze privé-steiger en gaan dan allemaal doen waar we voor gekomen zijn: de carrière-switch.
Ikzelf ga bij The Muppet Show werken.

Hen3 schijnt iets met vuilnis te willen gaan doen.

Azi ambieert een loopbaan als paaldanseres-paal-inspectrice.

En Treamos besluit te gaan solliciteren bij the Ministry of Funny Walks.


De rest van de dag zijn we voornamelijk bezig met het ontmoeten van andere forummers, en natuurlijk forummers-to-be zoals Olaf van LeefJeDroom (niet te verwarren met onze eigen Olav Cox trouwens).

 

Plaats reactie

Beveiligingscode
Vernieuwen